השגריר ארדן: "לפיד ביקש לעבוד עם הכפופים אלי"

אסתי פלד No Comments on השגריר ארדן: "לפיד ביקש לעבוד עם הכפופים אלי"

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן במהדורה המרכזית: "מרגע שלפיד היה שר חוץ וראש ממשלה היו פרסומים שהוא רוצה להדיח אותי ושאין לו אימון בי. אף פעם לא הייתה הכחשה מטעמו. במלחמת אוקראינה ורוסיה ביקש  לעבוד עם האנשים שכפופים אלי ולא מולי"

צילום: פלאש 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן שוחח הערב (שני) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית, על החלטת האו"ם נגד ישראל. "באו"ם יש 190 מדינות שרובן לא דמוקרטיות ולכולן זכות הצבעה. רק במועצת הביטחון יש לארה"ב והמעצמות וטו. אבל פה מדובר על העצרת הכללית שם הוחלט לבקש חוות דעת משפטית מבית הדין בהאג בנוגע לשליטה הישראלית ביו"ש".

"מצד אחד היא עברה לצערנו ומצד שני הצלחנו בהרבה עבודה מקדימה לכרסם את הרוב שיש לזה בדרך כלל", הוסיף ארגן. "גם ראש הממשלה כבר עשה שיחות למנהיגים עוד טרם כניסתו לתפקיד. הם קיבלו 87 קולות בעד, אבל רוב מדינות האו"ם למעשה לא הצביעו בעד ההחלטה. חלק התנגדו, חלק נמנעו וחלק נשארו מחוץ לאולם".

הוא התייחס לבית הדין הבינלאומי בהאג: "זה לא איזה בי"ד מקצועי אלא 15 שופטים שנבחרים בבחירות פוליטיות על ידי מדינות האו"ם. יש שם שופטים שמגיעים ממדינות כמו תימן או סומליה שלא בדיוק שומרות על זכויות אדם ולא אוהדות של ישראל ולכן אנחנו לא מצפים למשפט צדק או לחוות דעת שתשבח את ישראל".

על משמעות ההחלטה: "ההכרעות לא מחייבת אבל אם יש קביעה של בית הדין שמדובר בסיפוח דה פקטו, והוא ימליץ על סנקציות זה עלול להניע תהליכים לא טובים כנגד ישראל".

ארדן התייחס לפרסומים על נתק בינו לראש הממשלה לפיד בתקופת כהונתו: "מרגע שלפיד היה שר חוץ וראש ממשלה היו פרסומים שהוא רוצה להדיח אותי ושאין לו אימון בי. אף פעם לא הייתה הכחשה מטעמו. במלחמת אוקראינה ורוסיה ביקש  לעבוד עם האנשים שכפופים אלי ולא מולי. אלה העובדות".



0 תגובות